loader
Porady

Śledzenie aktywności i kroków: I dlaczego jest to ważne

Korzystanie z urządzenia do śledzenia kondycji, takiego jak klasyczny krokomierz lub aplikacja, pomaga utrzymać motywację do ćwiczeń. W ten sposób możesz przyspieszyć utratę tłuszczu, zwłaszcza jeśli prowadzisz ketogeniczny styl życia.

Z dzisiejszego przewodnika dowiesz się, jakie korzyści przynosi śledzenie kroków, jakie są najczęstsze sposoby robienia tego oraz pięć aplikacji, od których warto zacząć. Zanurz się.

Dlaczego warto śledzić kroki?

Śledzenie kroków ma ogromny wpływ na Twoją rutynę. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zapewnienie sobie odpowiedniej ilości aktywności fizycznej każdego dnia. Niezliczone badania wykazały, że mierzalne punkty odniesienia w fitnessie mogą pomóc w poprawie wyników.

Wyobraź sobie taki scenariusz: Regularnie ćwiczyłeś, ale nigdy nie widziałeś, że waga się ruszyła. Po kupieniu krokomierza i śledzeniu kroków przez tydzień zorientowałeś się, że robisz średnio tylko 3000 kroków dziennie (wliczając w to ćwiczenia i czynności niezwiązane z ćwiczeniami). Ta informacja mówi Ci, że musisz się więcej ruszać, i może pozwolić Ci wyznaczyć lepsze cele.

Być może warto wprowadzić do swojego dnia ćwiczenia fizyczne, parkując dalej od biura lub korzystając ze schodów zamiast windy. W weekendy warto włączyć zajęcia, które sprawią, że będziesz się ruszać, zamiast siedzieć na kanapie. Jeśli chodzi o ćwiczenia na diecie ketogenicznej, ćwiczenia kardio, takie jak bieganie, ćwiczenia na kolanach i stepmaster, pomagają zwiększyć liczbę kroków.

Korzyści ze śledzenia kroków Poniżej

znajdziesz więcej powodów, dla których powinieneś dbać o śledzenie kroków:

1. Umożliwia pokonanie fitness plateau.

Plateau fitness jest frustrującym doświadczeniem wśród ludzi, którzy próbują schudnąć. W pierwszych tygodniach swojej podróży keto, można zauważyć dramatyczną utratę wagi. Wynika to z wyczerpania zapasów glikogenu w organizmie.

Pamiętaj, że każdemu gramowi glikogenu towarzyszą 3 gramy wody. To wyjaśnia, dlaczego osoby stosujące dietę wysokowęglowodanową przybierają na wadze. Z drugiej strony, ci, którzy ograniczają węglowodany, tracą na wadze, ponieważ wydalają cząsteczki wody z moczem 1.

Aby pokonać plateau utraty wagi, musisz ponownie ocenić nie tylko swoje obecne wybory żywieniowe na keto, ale także swoją ogólną aktywność fizyczną. Pomoże ci w tym śledzenie kroków.

2. Daje ci poczucie odpowiedzialności.

Znasz tę historię aż za dobrze. Ludzie, którzy rozpoczynają nowy program fitness, wydają się nie do zatrzymania. W końcu ich entuzjazm gaśnie i nie mówią już o programie, który kiedyś ich ekscytował.

Utrzymanie się na dobrej drodze do osiągnięcia celu może być trudne, gdy na przeszkodzie staje życie. I tu właśnie przydaje się odpowiedzialność. Śledzenie codziennych kroków sprawi, że poczujesz potrzebę ruchu bez względu na wszystko.

Oto przykład: Opuszczenie porannej przebieżki, bo postanowiłeś nacisnąć przycisk drzemki, odbije się na Twojej liczbie kroków. Spadek tej liczby pozwoli Ci przyznać, że Twoja decyzja nie była zbyt dobra, chyba że źle się poczułeś. Ponadto mierzenie liczby kroków jako punktu odniesienia dla sprawności fizycznej może pozwolić na rywalizację z przyjaciółmi, współpracownikami lub członkami rodziny. Wykazano, że ten efekt grupowy jest korzystny dla utraty wagi i poprawy sprawności fizycznej.

3. Przypomina ci, że robisz postępy.

W twojej podróży fitness będą momenty, w których będziesz się osądzać, że nie osiągnąłeś celów w wyznaczonym czasie. Czasami łatwo jest zapomnieć o wcześniejszych sukcesach, gdy stajesz przed nowym wyzwaniem.

Zapisywanie codziennych kroków pomoże ci docenić dotychczasowe postępy. Przypominanie o swoich osiągnięciach, takich jak zrobienie 13 000 kroków podczas popołudniowej wędrówki z przyjaciółmi, wywołuje pozytywne uczucia i poczucie pewności siebie. Zawsze warto spojrzeć wstecz na swoje dotychczasowe osiągnięcia, zwłaszcza gdy potrzebujesz zastrzyku energii.

Photo by Shutterstock.comIle kroków

powinienem zrobić dziennie, aby schudnąć?

A teraz najbardziej oczekiwane pytanie: Ile kroków dziennie trzeba zrobić, aby zdrowo schudnąć? Odpowiedź brzmi: 10 000 kroków.

10 000 kroków dziennie to powszechnie uznane kryterium. Reguła ta wywodzi się z japońskiego programu klubu spacerowego "10 000 kroków dziennie" z lat 60. ubiegłego wieku 2.

W jednym z badań nad aktywnością fizyczną z użyciem krokomierza wykazano, że uczestnicy z nadwagą, którzy zrobili 10 000 kroków, mieli mniejszą masę ciała, obwód talii i procentową zawartość tłuszczu w organizmie 3. Według American Council on Exercise, przejście 10 000 kroków dziennie pozwala spalić do 3500 kalorii.

Inne dowody wskazują, że chodzenie 10 000 kroków dziennie pozwala utrzymać gęstość mineralną kości i zwiększa poziom "dobrego cholesterolu" HDL 4.

Dane pokazują, że typowa współczesna osoba dorosła robi od 5 900 do 6 900 kroków dziennie 5. Biorąc pod uwagę fakt, że jest to mniej niż zalecane 10 000 kroków, warto rozważyć rozpoczęcie ćwiczeń od niewielkiej ilości kroków, jeśli jesteś początkujący w tej dziedzinie. Powolne rozpoczynanie ćwiczeń zapobiega zmęczeniu i ewentualnym kontuzjom.

Określ swój poziom wyjściowy, zapisując kroki każdego dnia przez tydzień i dzieląc ich łączną liczbę przez 7. Załóżmy, że Twój poziom wyjściowy to 2500 kroków dziennie. Powinieneś dodawać od 500 do 1000 kroków każdego dnia przez 2 tygodnie, aż osiągniesz 10 000 kroków.

Jeśli jednak już robisz co najmniej 10 000 kroków, zwiększ tę liczbę, aby uniknąć plateau.

Jak śledzić kroki?

Dzięki rozwojowi branży fitness, nie brakuje urządzeń i aplikacji, które mogą śledzić kroki. Oto niektóre z nich:

1. Zegarki z krokomierzem

Entuzjaści fitnessu często nazywają je "wearable tech". Urządzenia te nie tylko śledzą kroki, ale także rejestrują inne dane, takie jak tętno, spalone kalorie, dystans i inne. Ponieważ są one noszone na nadgarstku, nie przeszkadzają Ci w poruszaniu się i mogą służyć również jako zegarek. Popularne przykłady to zegarki Fitbit i zegarki Apple. Dodatkowo można je zsynchronizować z przyjaciółmi, rodziną lub siecią społecznościową, aby rywalizować i czerpać inspirację od innych. Ponadto zegarki Apple mogą podawać przybliżoną liczbę spalonych kalorii dzięki pomiarowi zmienności tętna wraz z liczbą kroków. Jest to kolejna miara, którą możesz wykorzystać do szukania inspiracji i śledzenia swoich postępów.

2. TelefonJeśli

uważasz, że urządzenie do śledzenia aktywności fizycznej jest drogie, możesz po prostu użyć swojego telefonu. Można to zrobić na dwa sposoby:

  • Skorzystaj z zainstalowanej w telefonie aplikacji do śledzenia kondycji - Obecnie większość nowoczesnych telefonów ma czujniki rejestrujące ruch. Choć nie są one tak dokładne jak krokomierz, mogą stanowić dobrą i tanią alternatywę. Niezależnie od tego, czy używasz iPhone'a, czy Androida, spróbuj sprawdzić tę funkcję.
  • Zainstaluj w telefonie aplikację fitness - Jeśli w Twoim telefonie nie ma fabrycznie zainstalowanej aplikacji lub chcesz wypróbować inną, sprawdź w Google Play lub App Store, gdzie znajdziesz odpowiednie opcje.

3. Podstawowy krokomierzTo

,

że mamy nowoczesne sposoby śle

dzenia

kroków

,

nie oznacza, że nie możesz mieć klasycznego

krokomierza

. Dedykowany licznik kroków jest często tańszy. Można go przypiąć do paska, nosić w talii, umieścić w kieszeni spodni lub zamontować na butach 6. Jeśli szukasz prostoty, podstawowy krokomierz jest dla Ciebie.

5 najlepszych aplikacji, które pomogą Ci dokładnie śledzić

krokiPrzygotowaliśmy listę aplikacji do krokomierza i licznika kroków, które pomogą Ci osiągnąć cele związane z fitnessem. Większość z tych aplikacji jest kompatybilna zarówno z urządzeniami z systemem iOS, jak i Android. Zapoznaj się z nimi:

1. Runtastic Steps (bezpłatnie, z możliwością zakupu w aplikacji)

Znana wcześniej jako Runtastic Me, Runtastic Steps to świetna aplikacja do realizacji dziennych celów związanych z krokami i zwiększania poziomu aktywności. Nie ma potrzeby kupowania dodatkowego sprzętu, aby korzystać z tej aplikacji. Aby zwizualizować swoje postępy, aplikacja pokazuje statystyki dla roku, miesiąca, tygodnia i dnia.

Platforma Działa zarówno w systemie iOS, jak i Android.
Funkcje
  • Śledzenie dziennej liczby kroków, dystansu marszu i spalonych kalorii
  • Integruje aktywności śledzone z innych aplikacji Runtastic
  • Tabela liderów kroków
  • 3 plany dostosowane do potrzeb użytkownika: 30-dniowy plan zwiększania aktywności, Step It Up i Chodzenie w celu utraty wagi (premium).
Zalety
  • Prosta konfiguracja. Początkujący mogą zacząć od razu.
  • Możliwość dostosowania do aktualnego poziomu sprawności fizycznej i aktywności użytkownika
  • Wgląd w szerszy obraz dzięki przeglądom, statystykom i wykresom
  • Możliwość wzięcia udziału w konkursie chodzenia z przyjaciółmi
Wady
  • Problemy z synchronizacją z zegarkiem Runtastic Orbit

2. Krokomierz Accupedo (bezpłatnie, z możliwością zakupu w aplikacji)

Accupedo twierdzi, że do dokładnego śledzenia kroków wykorzystuje algorytm rozpoznawania ruchu 3D. Aplikacja liczy kroki niezależnie od tego, czy trzymasz telefon w ręku, czy też umieszczasz go w kieszeni lub na pasku.

Platforma Działa zarówno dla systemu iOS, jak i Android
Funkcje
  • Śledzi chodzenie, bieganie, jazdę na rowerze
  • Rejestruje liczbę kroków, dystans, czas trwania, spalone kalorie i okrążenia.
  • Własne tryby wyświetlania
  • Tryb oszczędzania energii
Plusy
  • Umożliwia dzielenie się postępami z przyjaciółmi za pośrednictwem mediów społecznościowych i poczty elektronicznej
  • Wyświetla codzienne cytaty, które motywują do większego ruchu
  • Udostępnia liczbę kroków w aplikacji MyFitnessPal
  • Możesz wyznaczyć dzienne cele, które będą dodatkowym wyzwaniem
  • Opcja odfiltrowania aktywności niezwiązanych z chodzeniem, takich jak prowadzenie samochodu
Wady
  • Czasami wyłącza się bez powiadomienia.
  • Interfejs jest nieco ciasny.

3. Map My Walk (bezpłatna, z możliwością zakupu w aplikacji)

Aplikacja

Map My Walk odkrywa dla Ciebie nowe trasy i udostępnia mapę okolicy. Jest to aplikacja dla każdego, kto uwielbia spacery na świeżym powietrzu. Niezależnie od tego, czy spacerujesz sam, z psem, czy z grupą przyjaciół, ta aplikacja pozwoli Ci osiągnąć maksymalne wyniki.

Platforma Działa zarówno w systemach iOS, jak i Android.
Funkcje
  • Śledzi kroki/minutę, tempo, tętno, spalone kalorie, dystans i czas trwania.
  • Śledzi 600+ aktywności
  • Wykresy i grafy, aby pomóc Ci zobaczyć wszystko
  • Analizuje strefy tętna i oferuje indywidualny plan treningowy (premium).
Plusy
  • Współpracuje z popularnymi urządzeniami (Apple Watch Series, Samsung Gear, Garmin, Fitbit, Suunto i Polar).
  • Dźwiękowe informacje zwrotne podczas chodzenia
  • Synchronizacja z butami do biegania Under Armour
  • Możliwość dołączenia do ogromnej społeczności fitness.
  • Możliwość zapisywania danych w aplikacji i w witrynie internetowej
Wady
  • Niektóre skargi dotyczą tego, że aplikacja nie śledzi prawidłowo przebiegu.

4. Stepz (bezpłatnie, z możliwością dokupienia aplikacji)

Jeśli chcesz mieć tylko podstawowy krokomierz, który nie wyczerpie Twojej baterii, wybierz Stepz. To, co zauważysz od razu, to schludny interfejs aplikacji. Kolory zmieniają się w zależności od postępów w realizacji celu. Według Stepz, ich licznik kroków jest dokładny w porównaniu z samodzielnymi krokomierzami.

Platforma Działa tylko na iOS.
Funkcje
  • Śledzi kroki, przebyty dystans, spalone kalorie i pokonane piętra
  • Aplikacja Stepz Friends umożliwia łączenie się z innymi
  • Licznik kroków godzinowy, dzienny, tygodniowy i miesięczny
Plusy
  • Możesz ustawić cel kroków lub pozwolić, aby aplikacja zrobiła to za Ciebie
  • Integruje się z aplikacją Zdrowie
  • Bardzo przyjazna dla użytkownika
Wady
  • Licznik kroków zawiesza się w rzadkich przypadkach
  • Niewielkie opóźnienie w wyświetlaniu wartości aktywnego czasu

5.

Leap

Fitness Step Counter (Darmowy, z możliwością zakupu w aplikacji)

Podobnie jak Stepz, Leap Fitness Step Counter jest

prosty.

Ma prosty interfejs i wyraźnie wyświetla informacje w postaci wykresów. Ponieważ nie posiada funkcji śledzenia GPS, oszczędzasz dużo energii baterii. Obecnie opracowywane są wielokolorowe motywy, aby zapewnić Ci lepsze wrażenia podczas śledzenia kroków.

Platforma Działa tylko dla systemu Android
Funkcje
  • Śledzi kroki, dystans, czas, spalone kalorie
  • Umożliwia wprowadzenie dziennego spożycia wody
  • Nie wymaga logowania
  • Dzienne, tygodniowe i miesięczne statystyki
Plusy
  • Łatwy w użyciu, zwłaszcza dla początkujących
  • W każdej chwili możesz wstrzymać licznik kroków, aby oszczędzić baterię
  • Przypomina o konieczności picia większej ilości wody.
Wady
  • Gromadzi kroki, gdy prowadzisz samochód.
  • Brak możliwości edycji liczby kroków.

PodsumowanieŚledzenie

kroków

to prosty, ale skuteczny sposób na osiągnięcie celów związanych z utratą wagi. Widząc obiektywne dane za pomocą klasycznego krokomierza, zegarka z krokomierzem lub aplikacji do krokomierza, przypominasz sobie o konieczności pozostania aktywnym. Zwiększenie aktywności fizycznej pomaga szybciej tracić tkankę tłuszczową na diecie keto.

Jeśli chodzi o aplikacje krokomierza, większość z nich jest bezpłatna. Podstawowe funkcje obejmują śledzenie kroków, liczenie kalorii, czas ćwiczeń i pokonany dystans. Możesz uaktualnić aplikację do wersji premium, aby uzyskać więcej funkcji, takich jak spersonalizowane plany fitness.

Wnioski

  • Śledzenie kroków pomaga przezwyciężyć plateau kondycyjne, zachować odpowiedzialność i docenić postępy.
  • Popularny cel dzienny to 10 000 kroków. Badania wykazały, że taka dzienna liczba kroków prowadzi do zmniejszenia masy ciała, obwodu talii, procentowej zawartości tłuszczu w organizmie i wyższego poziomu HDL.
  • Aby zwiększyć liczbę kroków, warto włączyć do swojego dnia ćwiczenia fizyczne lub angażować się w ćwiczenia układu krążenia.
  • Popularne sposoby śledzenia kroków to urządzenia typu wearable tech, aplikacje i zwykły krokomierz.
  • Wybierz aplikację krokomierza, która współpracuje z Twoim urządzeniem, zapewnia dokładność i dostarcza Ci wszystkich potrzebnych danych. Koniecznie przeczytaj recenzje.