loader
Porady

OMAD (jeden posiłek dziennie) i Keto: Co jest dla Ciebie najlepsze?

OMAD Keto to dieta, która łączy dietę ketonową i przerywany post w stosunku 23:1.

Oznacza to, że będziesz spożywać jeden posiłek keto o preferowanej porze i pościć przez resztę dnia. Powinieneś dążyć do tego, aby wszystkie dzienne makra i kalorie na dzień znalazły się w tym jednym posiłku.

OMAD vs. KetoOMAD

: jeden posił

ek dziennieIstnieją

trzy rodzaje diet OMAD:

  1. Ograniczenie kalorii i post: Jest to sytuacja, w której ktoś decyduje się ograniczyć całkowitą liczbę kalorii w ciągu dnia do określonego limitu, spożywać wszystkie te kalorie w jednym posiłku i pościć przez resztę dnia.
  2. Ograniczenie kalorii i post: Jest to sytuacja, w której ktoś decyduje się zjeść tyle kalorii, ile chce w jednym posiłku i pościć przez resztę dnia.
  3. Bezkaloryczny, jedz co chcesz OM AD: Ten typ ma miejsce, gdy ktoś decyduje się jeść cokolwiek chce (hamburgery, frytki itp.), tyle kalorii, ile chce w jednym posiłku i pościć przez resztę dnia.
OMAD

ketoJak

wspomniano na początku, OMAD Keto opiera się na tej samej zasadzie jedzenia jednego posiłku i postu przez resztę

dnia.

Jednak będziesz mieć tylko żywność na diecie ketonowej.

OMAD Keto przestrzega ogólnej zasady diety ketogenicznej, która polega na spożywaniu posiłków o wysokiej zawartości tłuszczu, umiarkowanej zawartości białka i niskiej zawartości węglowodanów 1.

Istotną różnicą między OMAD i OMAD Keto jest to, że ta ostatnia oznacza, że jesteś już w ketozie. Ułatwia to organizmowi wykorzystanie tłuszczu jako paliwa zamiast węglowodanów.

Jednym z głównych powodów, dla których dieta ketonowa działa, jest fakt, że wysoka zawartość tłuszczu w diecie nie tylko pomaga wywołać ketozę, ale także pozwala czuć się sytym dłużej niż w przypadku ogólnej diety OMAD.

Zdjęcie Shutterstock.com

Sprawdź nasz plan diety ketonowej dla początkujących i pobierz plik PDF.

OMAD i Keto: Can You Do Both Together?

n przerywanego postu, a zatem działa dobrze z dietą ketogeniczną

.

Dla tych, którzy nie wiedzą, czym jest przerywany post, jest to czas, w którym możesz pościć i kiedy możesz jeść 2. Na przykład 16:8 to popularny protokół przerywanego postu w społeczności Keto, w którym pościsz przez 16 godzin i masz 8 godzin na zjedzenie wszystkich kalorii w ciągu dnia.

OMAD Keto to obecna zaawansowana wersja IF, w której pościsz przez 23 godziny i jesz przez 1 godzinę.

Jeśli zdecydujesz się na to, nadal musisz dołożyć wszelkich starań, aby upewnić się, że spełniasz swoje dzienne makra w tym jednym posiłku.

Jak rozpocząć dietę OMAD KetoKrok

1: Zdecyduj, czy to dieta dla Ciebie

Łatwiej jest zainspirować się do udziału w diecie, czytając świadectwa innych osób lub filmy na YouTube

.

Jednak OMAD Keto nie jest podejściem uniwersalnym.

Na przykład, jeśli cierpisz na schorzenie, które wymaga przyjmowania leków rano i wieczorem i wymaga jedzenia przed zażyciem leków, OMAD może nie być dla ciebie odpowiedni.

Podobnie, jeśli nigdy nie miałeś żadnego doświadczenia z postem, możesz mieć trudności z kontynuowaniem diety, która wymaga zjedzenia jednego dużego posiłku i postu przez 23 godziny.

Najlepszą radą jest skonsultowanie się z lekarzem przed wprowadzeniem tak znaczących zmian w diecie.

Po drugie, zalecamy rozpoczęcie od innych popularnych diet ketonowych na czczo, takich jak 16:8 lub 20:4.

Możesz zacząć od OMAD, gdy już przyzwyczaisz się do przerywanego postu na diecie Keto.

Krok 2: Pamiętaj o elektrolitach

:

jeśli stosujesz dietę ketonową od jakiegoś czasu, wiesz, że jest ona moczopędna i może powodować utratę dużej ilości elektrolitów w moczu, co może powodować objawy grypy ketonowej, takie jak zmęczenie, wymioty, zawroty głowy i inne

. Zdjęcie Shutterstock.com

Możesz uniknąć grypy ketonowej, wykonując następujące czynności:

  • Popijaj sól morską lub himalajską słoną wodę przez cały dzień.
  • Jedz pikle i dodawaj dużą ilość soli do sałatek.
  • Przyjmuj magnez w formie suplementu.
  • Awokado zaspokaja znaczną część dziennego zapotrzebowania na tłuszcze i potas.

Krok 3: Zacznij powoli

Jak wspomniano w kroku 1, jeśli jesteś zupełnie nowy w przerywanym poście, zalecamy rozpoczęcie powoli od protokołu postu 16:8 raz lub dwa razy w tygodniu

.

Da to organizmowi wystarczająco dużo czasu na dostosowanie się do rutyny postu, a tym samym zmniejszy ryzyko wystąpienia jakichkolwiek niepożądanych skutków, które mogą wystąpić, jeśli nagle przejdziesz na dietę OMAD Keto.

Powolne rozpoczęcie daje również szansę sprawdzenia, jak dobrze organizm toleruje przejście na OMAD.

Krok 4: Przygotowanie posiłku

Podobnie jak w przypadku każdej diety, warto upewnić się, że masz cotygodniowe artykuły spożywcze i zszywki keto z wyprzedzeniem

.

Niektóre zszywki, które warto zaopatrzyć z wyprzedzeniem, obejmują oliwę z oliwek, wybór mięsa, jajka, mozzarellę i ser cheddar, masło, mąkę migdałową, mąkę kokosową, ser śmietankowy, awokado, szpinak i orzechy.

Mięso można zazwyczaj przechowywać w zamrażarce przez kilka miesięcy.

Zaplanuj posiłek na następny dzień. Pomyśl o tym, jakie mięso, warzywa i nabiał będą potrzebne, aby spełnić dzienne makra, abyś mógł zaplanować posiłek wokół tego.

Nie musisz przygotowywać różnych potraw, jeśli nie chcesz. Zamiast tego przygotuj duży posiłek składający się z jednego dania. Na przykład możesz zrobić jedno duże keto taco z dodatkową sałatką z boku.

Ponieważ OMAD ma długie okno postu, prawdopodobnie będziesz głodować do czasu, gdy będziesz chciał zjeść posiłek. Dlatego przygotuj posiłek wczesnym rankiem i schłódź go, jeśli musisz pracować od rana do późnego wieczora.

Alternatywnie, możesz również przygotować posiłek co najmniej dwie godziny przed jego spożyciem.

Krok 5: Ogranicz

ser

i śmietanę do umiarkowanego poziomu, ponieważ mogą one szybko nasycić i sprawić, że nie będziesz chciał zjeść reszty posił

ku.

Tygodniowy plan posiłków to jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie porządku na każdej diecie

.

Stwórz prosty tygodniowy plan posiłków na każdy tydzień, aby nie tracić czasu na zastanawianie się, co zjeść w następnej kolejności.

Posiadanie planu posiłków pomoże również upewnić się, że wszystkie makra znajdują się w każdym posiłku.

Krok 7: Jedz powoli

Jedzenie powoli może być ostatnią rzeczą, o której myślisz, gdy pościsz przez cały dzień, ale postaraj się to

zrobić.

Powolne przeżuwanie pokarmu da więcej czasu enzymom śliny na przeniknięcie do cząstek pokarmu i przyspieszy trawienie 3.

Krok 8:

Pozostań naw

odniony: Upewnij się, że pijesz

dużo wody przez cały dzień, aby uniknąć konsekwencji odwodnienia, takich jak zmęczenie i ból głowy

. Krok 9

: OMAD i

ćwiczeniaPoranne godziny (6-11 rano) są uważane za najlepsze w społeczności keto, jeśli chcesz ćwiczyć na diecie OMAD Keto

.

Zalety OMAD KetoOto

niektóre z głównych zalet stosowania diety OM

AD Keto:

ElastycznośćNie

ma

ustalonych godzin jedzenia podczas diety OMAD. Pamiętając o stosunku 23:1, możesz zdecydować, o której godzinie chcesz zjeść posiłek w ciągu dnia.

Jest to ogromna zaleta dla zapracowanych osób, którym trudniej jest przestrzegać diety Keto. Możesz wrócić do domu i zjeść posiłek na cały dzień w nocy i nadal czerpać korzyści z OMAD Keto.

Jest to również duża zaleta dla osób często podróżujących, które często mają trudności z jedzeniem posiłków keto w podróży. Nie musisz stresować się trzema lub nawet dwoma posiłkami, zjedz duży posiłek na dzień rano lub wieczorem i gotowe.

Mniej pracyPonieważ

będziesz spożywać

wszystkie posiłki w ciągu dnia za jednym razem, zaoszczędzisz czas na gotowaniu trzech różnych posiłków na każdy dzień. Oznacza to, że możesz przygotować dużą porcję tego, co chcesz zjeść, aby zaspokoić zapotrzebowanie kaloryczne na dany dzień.

Nie musisz też inwestować czasu w przygotowywanie trzech posiłków na każdy dzień tygodnia.

WolnośćDla

tych, którzy tęsknią za węglowodanami, OMAD Keto pozwoli ci zjeść wszystkie 50 gramów lub mniej węglowodanów dziennie za jednym razem, dzięki czemu możesz zjeść posiłek, który sprawi, że poczujesz się całkowicie nasycony

.

Utrata masy ciała w formie bufetuPonieważ

będziesz starał się zjeść wszystkie dzienne makra w jednym posiłku, jest mniej prawdopodobne, że przesadzisz i zjesz więcej kalorii niż powinieneś

.

OMAD jest dość podobny do jedzenia w restauracji bufetowej, wiesz, że możesz jeść tyle, ile chcesz i robisz to, jednak w pewnym momencie poczujesz się pełniejszy i po prostu nie będziesz mógł już jeść.

Korzyści z postuOMAD

Keto

pozwala organizmowi mieć więcej czasu na czerpanie korzyści zdrowotnych z postu

.

Wady OMAD KetoNie

dla

każdegoJak

wspomniano wcześniej, OMAD nie jest dla każdego. Niektóre osoby mogą mieć schorzenia, które wymagają od nich spożywania trzech posiłków dziennie, a także może nie być odpowiedni dla kobiet w ciąży lub karmiących piersią.

Podobnie, może to nie być najlepsza opcja dla tych, którzy nigdy wcześniej nie próbowali przerywanego postu. Najlepiej jest przyzwyczaić się do innych pomniejszych rodzajów przerywanego postu na diecie Keto przed rozpoczęciem diety One Meal A Day.

Jeśli należysz do tych kategorii, musisz wcześniej skonsultować się z lekarzem.

Ryzyko niedojadaniaNiektórzy

ludzie mogą szybciej odczuwać sytość podczas diety OMAD Keto, a tym samym nie spełniać zalecanych dziennych kalorii. Pominięcie kilku kalorii w niektóre dni nie jest niczym wielkim, ale długotrwałe spożywanie mniejszej ilości kalorii dziennie może prowadzić do utraty zbyt dużej wagi.

Na wynos

  • OMAD (jeden posiłek dziennie) może doskonale współpracować z Keto. Jak wspomniano wcześniej, daje to elastyczność i swobodę spożywania wszystkich posiłków w ciągu dnia za jednym razem.
  • Nie musisz martwić się o gotowanie trzech posiłków lub przygotowywanie każdego z nich, jeśli jesteś zajętą osobą. Możesz wrócić do domu z pracy i zjeść duży posiłek Keto na kolację lub o dowolnej godzinie, która jest dla Ciebie odpowiednia. To powiedziawszy, nadal musisz starać się jak najlepiej spełnić swoje dzienne makra w tym posiłku.
  • Najlepiej jednak najpierw omówić OMAD Keto z lekarzem, jeśli cierpisz na jakiekolwiek poważne schorzenia, jesteś w ciąży lub karmisz piersią. Jeśli jesteś kompletnym nowicjuszem w poszczeniu, zdecydowanie zalecamy rozpoczęcie od innych łatwiejszych rodzajów przerywanego postu przed wypróbowaniem OMAD.
  • Ćwiczenie na OMAD Keto jest w porządku, w rzeczywistości uważa się, że zwiększa wyniki odchudzania u wielu osób w społeczności keto. Najlepszym zalecanym czasem na ćwiczenia w tej diecie są godziny poranne między 6 a 11 rano.