loader
Porady

10 pysznych pomysłów na leniwe posiłki keto

Czy keto musi być surowe, aby zobaczyć poprawę w swoim ciele? Cóż, niekoniecznie. Jesteśmy tylko ludźmi i musimy przyznać, że czasami bycie zbyt rygorystycznym może odebrać radość z dążenia do zachowania formy i zdrowia. Jeśli jesteś zainteresowany leniwymi posiłkami keto, poniżej znajdziesz łatwe do przygotowania opcje.

Mówiąc o leniwym keto, jest to nowa koncepcja, która spotkała się z pozytywnymi i negatywnymi reakcjami w społeczności keto. Niektórzy eksperci twierdzą, że leniwe keto nie jest skuteczne. Inni uważają, że jest to zrównoważony sposób na keto - ponieważ prawdę mówiąc, obliczanie i utrzymywanie na szczycie wszystkich makr, które mogą się zmienić w dowolnym momencie, wymaga dużo pracy.

Chcę myśleć, że leniwi dietetycy keto chcą, aby wszystko było proste, a proste zawsze działa. Niezależnie od tego, czy jesteś nowy w diecie ketogenicznej, czy nie, oto, co powinieneś wiedzieć o leniwym keto.

Co to jest leniwa dieta

ketonowa?

"Leniwa dieta ketonowa" to zrelaksowany sposób na keto. Jedyną rzeczą, na którą naprawdę musisz zwrócić uwagę, są węglowodany. Oznacza to ograniczenie spożycia węglowodanów do 20-50 gramów dziennie. Takie ograniczenie węglowodanów pozwala organizmowi wyczerpać zapasy glikogenu i zacząć wykorzystywać tłuszcz jako paliwo.

Przypomnijmy, że w przypadku ścisłego (tradycyjnego) keto należy przestrzegać wszystkich wartości procentowych makro: 55% do 60% kalorii z tłuszczu, 30% do 35% kalorii z białka i 5% do 10% kalorii z węglowodanów 1.

Na leniwym keto możesz cieszyć się fast foodami i paczkowaną żywnością, taką jak skórki wieprzowe i chipsy tortilla. Uważaj tylko, aby węglowodany nie przekraczały 20-50 gramów. Pamiętaj: Przesadzanie z niezdrową, przetworzoną żywnością wyrzuci cię z ketozy. Istnieje bowiem prawdopodobieństwo, że żywność ta zawiera ukryte węglowodany.

Nic nie przebije faktu, że więcej pełnowartościowej żywności na liście zakupów spożywczych zapewnia najlepsze możliwe zdrowie. Są wypełnione witaminami i minerałami oraz mają niską zawartość dodatków.

Jeśli zastanawiasz się, czy leniwe keto jest dla ciebie odpowiednie, dlaczego nie spróbować samemu? Dwie osoby mogą stosować tę samą dietę, ale mogą reagować inaczej. Pamiętaj również, aby monitorować poziom glukozy we krwi i poziom ketonów. Sprawdź, jak się czujesz w środku.

Kolekcja przekąsek keto Niskowęglowodanowe i zdrowe przekąski z mocą MCT. SKUP TERAZ

Ile węglowodanów jest dozwolonych w Lazy Keto

?

Lazy keto jest nadal keto, co oznacza, że możesz spożywać tylko do 20-50 gramów dziennie. Dzieje się tak, jeśli przestrzegasz planu posiłków o wartości 2000 kalorii. Węglowodany są jedyną rzeczą, którą należy ograniczyć podczas leniwego keto.

10 pomysłów na posiłki Lazy Keto, które prawdopodobnie chcesz wypróbowaćWszystkie

poniższe pomysły na posiłki mają niską zawartość węglowodanów. Więc nie martw się, ponieważ pozostaniesz w ketozie. Każdy posiłek można przygotować w 30 minut lub krócej, a ponadto świetnie nadają się na śniadanie, lunch lub kolację.

1. Faszerowane kotlety

wieprzoweKotlety wie

przowe

to rozkosz każdego keto-dietetyka. W tym przepisie robimy mały zwrot, aby uczynić je bardziej aromatycznymi. Oto, co powinieneś zrobić: Usmaż na patelni 3 kawałki grubych kotletów wieprzowych. Po ugotowaniu przekrój mięso. Do środka włożyć podsmażone warzywa i ser provolone. Podawać gorące!

Jak widać, faszerowane kotlety wieprzowe ułatwiają przygotowanie posiłku. Są idealne, gdy po godzinie 18:00 nie masz zbyt wiele energii na gotowanie. Faszerowane kotlety wieprzowe mogą być prostym, leniwym daniem keto, ale z pewnością cię wypełnią.

Połączenie kotletów wieprzowych, warzyw i sera stanowi doskonałe źródło wapnia, żelaza i cynku. Minerały te wzmacniają odporność, obniżając ryzyko niektórych nowotworów 2.

Informacje o wartości odżywczej:
Kalorie 436 cal
Tłuszcz 25 g
Białko 12 g
Węglowodany 2g

2. Bekon i

jajkaMasz

mało czasu? Bekon i jajka to klasyczny przepis dla leniwych keto. Chociaż bekon nie jest uważany za zdrową żywność, 100 gramów zawiera tylko 4 gramy węglowodanów. Dlatego nadal jest akceptowalny dla leniwych keto. Neutralny smak jajek uzupełnia słodycz i słoność bekonu.

Korzystając z dowolnej patelni, usmaż paski boczku i jajka po słonecznej stronie na oliwie z oliwek. Możesz dodać więcej smaku, posypując odrobiną czosnku w proszku i cebuli w proszku. Uważaj, aby nie rozgotować jajek!

Badania pokazują, że bekon i jajka są korzystne dla kobiet w ciąży, ponieważ zawierają cholinę, niezbędny składnik odżywczy dla rozwoju mózgu dziecka3. Jeśli więc Twoja przyjaciółka jest w ciąży, powiedz jej, że ma pretekst do zjedzenia tego niezwykle smacznego dania!

Informacje o wartościach odżywczych:
Kalorie 750 kal
Tłuszcz 68g
Białko 33g
Węglowodany 4g

3. Cheeseburger bez bu

łkiKto

powiedział, że burger nie jest burgerem bez bułki? Cheeseburger bez bułki to jedno z najsmaczniejszych dań na diecie keto. Wiesz już, że bułka może zawierać co najmniej 52 gramy węglowodanów, co oczywiście sprawi, że szybko przybierzesz na wadze.

Ten przepis na leniwe keto jest prosty w przygotowaniu: Uformuj trzy placki z mielonej wołowiny doprawionej sosem Worcester i przyprawą do steków. Posypać solą na zewnątrz pasztecików. Po ugotowaniu podawać z sałatą masłową i serem na wierzchu!

Gdybyś nie wiedział, nawet niewielka porcja wołowiny może dostarczyć Ci dużo białka oraz niezbędnych witamin i minerałów. Przykładami są witamina B12 dla wyższego poziomu energii i witamina B6 dla lepszego zdrowia mózgu.

Informacje o wartościach odżywczych:
Kalorie 470 kal
Tłuszcz 40 g
Białko 26 g
Węglowodany 2g

4. Jajecznica ze szparagamiWiększość

osób budzących się późno w weekendy preferuje brunch. Uważają oni, że połączenie dwóch posiłków w ciągu dnia (śniadania i lunchu) jest okazją do zaoszczędzenia czasu na gotowaniu, a jednocześnie nadal są w stanie gotować zdrową żywność w domu. Jeśli potrzebujesz 13-minutowego przepisu, śmiało sięgnij po jajecznicę ze szparagami.

Co można zyskać dzięki temu posiłkowi? Według badań, codzienne spożywanie jajek zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia4. Czy wiesz również, że jajka są jednymi z najlepszych tłustych i niskowęglowodanowych produktów spożywczych? Z kolei szparagi zawierają witaminy A, C, E i K, które mają właściwości przeciwutleniające.

Aby uczynić ten posiłek bardziej satysfakcjonującym, spróbuj dodać starty ser do jajecznicy. Dopraw szparagi czosnkiem w proszku, solą i płatkami czerwonej papryki.

Informacje o wartości odżywczej:
Kalorie 168 kal
Tłuszcz 11,1 g
Białko 12,2 g
Węglowodany 5.5g

5. Krewetki z masłem i

ryżem

kalafiorowymWarzywa i

owoce

morza stanowią

idealną parę na diecie ketonowej. Krewetki i ryż kalafiorowy są tego doskonałym przykładem. Ten przepis smakuje tak, jakby pochodził z chińskiej restauracji. Najlepsze jest to, że nie powoduje poczucia winy. Zamiast używać białego ryżu, użyj kalafiora, aby uzyskać posiłek o niskiej zawartości węglowodanów.

Przepis ten można przygotować w mniej niż 30 minut. Jeśli zamierzasz zjeść to danie w weekend, dlaczego nie zaprosić członka rodziny do pomocy? On lub ona może być również zainteresowana przejściem na keto.

Oto cały proces: Najpierw umieść różyczki kalafiora w robocie kuchennym, aż osiągną teksturę przypominającą ryż. Następnie w osobnej misce wymieszaj krewetki, masło, czarny pieprz, sól i czosnek w proszku. Wymieszaj wszystko i piecz przez 15 minut. Podawać gorące!

Informacje o wartościach odżywczych:
Kalorie 420 kal
Tłuszcz 24g
Białko 29g
Węglowodany 9g

6. Niskowęglowodanowa zupa grzybowaNie

bez powodu egipscy faraonowie trzymali grzyby wyłącznie dla rodziny królewskiej. Niektóre gatunki grzybów mają korzystny wpływ na funkcje poznawcze, redukcję ryzyka zachorowania na raka, kontrolę masy ciała i zdrowie jamy ustnej 5.

Niezależnie od tego, czy masz gorszą pogodę, czy po prostu masz ochotę na gorące danie, wypróbuj tę niskowęglowodanową zupę grzybową. Składniki naszej zupy obejmują posiekane świeże grzyby, masło, sól, tymianek, bulion drobiowy, bitą śmietanę, serek śmietankowy i mielony czosnek. Gotować w ciężkim rondlu przez 40 minut. Jeśli chcesz, posyp na wierzch kilka skórek wieprzowych!

Jedna porcja zawiera tylko 7,8 gramów węglowodanów. Będziesz także cieszyć się dużą ilością składników odżywczych, takich jak witaminy z grupy B, potas, magnez i cynk.

Informacje o wartości odżywczej:
Kalorie 440 kcal
Tłuszcz 44,2 g
Białko 6 g
Węglowodany 7.8g

7.

Zapiekane

chorizo

z

seremJeśli

szukasz

obfitego posiłku, który możesz podać swoim gościom na każdą okazję, oto zapiekane chorizo z serem. Całkowity czas przygotowania i gotowania tego przepisu wynosi około 30 minut.

Najpierw podsmaż chorizo i dodaj przyprawy, takie jak mielony czosnek i cebula. Po ugotowaniu przenieś mieszankę chorizo do formy do pieczenia. Na wierzch dodać ser śmietankowy i ser mozzarella. Piec, aż ser zacznie bulgotać. Podawać na gorąco! Jeśli chcesz, możesz podać to danie z kilkoma tortillami nachos.

Ponieważ chorizo może być bardzo kaloryczne, nie należy przesadzać z jego podawaniem. Możesz dowolnie modyfikować ten przepis, dodając kilka warzyw przyjaznych dla keto, takich jak brokuły i kalafior.

Informacje o wartościach odżywczych:
Kalorie 480 kal
Tłuszcz 34 g
Białko 63 g
Węglowodany 19g

8. Nachos ze skórki wieprzowejWiele

osób może nazywać nachos śmieciowym jedzeniem, ale możesz je mieć od czasu do czasu na leniwym keto. Możesz zrobić własną wersję nachos, używając skórki wieprzowej! Będziesz zadowolony, że nie musisz martwić się o pełne węglowodanów chipsy tortilla.

Polecam jeść nachos ze skórki wieprzowej zaraz po ich przygotowaniu. Dlaczego? Skórki wieprzowe szybko miękną. Chcesz zachować tę chrupkość, w przeciwnym razie nie będziesz cieszyć się tą przekąską. Prawidłowo?

Najpierw ugotuj mieloną wołowinę i przyprawy na dużej patelni. Po ugotowaniu rozłóż je na skórkach wieprzowych na osobnej patelni. Dodaj ser. Piecz przez 5 minut, aż ser się rozpuści.

Informacje o wartości odżywczej:
Kalorie 480 kal
Tłuszcz 34 g
Białko 44g
Węglowodany 1g

9. Chrupiący smażony kurczak ketoChociaż

kurczak jest wspaniałym i pysznym sposobem na uzyskanie białka, nie jest zbyt bogaty w tłuszcz. Aby uczynić go bardziej tłustym, pokryjemy je bułką tartą ze skórki wieprzowej. Do tego leniwego przepisu keto użyj udek z kurczaka bez kości, jeśli chcesz nuggetsy z kurczaka. Do smażenia użyj oleju kokosowego.

Ten przepis na smażonego kurczaka keto można połączyć z ryżem kalafiorowym. Dodaj to danie do swojej listy posiłków niskowęglowodanowych, aby pomóc Ci osiągnąć zrównoważoną dietę. Witaminy i minerały znajdujące się w mięsie kurczaka obejmują witaminy z grupy B, selen, żelazo, cynk i miedź 6.

Informacje o wartości odżywczej:
Kalorie 291 cal
Tłuszcz 10 g
Białko 46g
Węglowodany 1g

10. Keto Cheese ChipsChociaż

od czasu do czasu możesz cieszyć się frytkami kupionymi w sklepie, o ile mają niską zawartość węglowodanów, czasami masz ochotę na więcej. Zaspokój swój głód na coś chrupiącego z chipsami serowymi keto. Nie tylko smakują wyśmienicie, ale są również dobrym źródłem wapnia i białka.

Ten przepis jest prosty. Wszystko, co musisz zrobić, to zrobić cienkie plasterki z sera cheddar, posypać papryką i piec na złoty kolor. Pozwól im ostygnąć przez 10 minut przed podaniem.

Ten leniwy przepis na keto to zdrowsza i tańsza alternatywa dla chipsów kupowanych w sklepie spożywczym. Jeśli masz w spiżarni dodatkowy ser i przyprawy, możesz już zacząć z nim pracę.

Informacje o wartościach odżywczych:
Kalorie 228 kal
Tłuszcz 19 g
Białko 13g
Węglowodany 2g

PodsumowanieLazy

keto jest dla tych, którzy kochają ketogeniczny styl życia, ale nie czują się komfortowo ze śledzeniem wszystkich makr. Zasadniczo ludzie mogą jeść, co chcą, o ile mieszczą się w dopuszczalnym limicie węglowodanów, który wynosi 20-50 gramów dziennie. Leniwy keto staje się zły tylko wtedy, gdy dietetyk używa go jako wymówki, aby wyrobić sobie nawyk jedzenia niezdrowej, paczkowanej żywności.

Na wynos

  • Lazy keto koncentruje się na śledzeniu węglowodanów.
  • Wszystko, co znajduje się w opakowaniu, jest w porządku, o ile jest spożywane tylko raz na jakiś czas.
  • To, czy przejść na tradycyjną dietę ketonową, czy leniwą, zależy od osoby.
  • Podczas leniwego keto należy monitorować poziom glukozy i ketonów we krwi, aby upewnić się, że nadal jesteś w ketozie.
  • Zdrowe i pyszne leniwe posiłki keto można przygotować w 30 minut lub krócej.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz