loader
Porady

Czy aluloza jest keto? Przewodnik po tym nowym substytucie cukru

Aluloza jest substancją słodzącą nie mającą wartości odżywczych i zawiera znikomą ilość kalorii. Ale czy alluloza jest keto? Dowiedz się, czy możesz ją spożywać na diecie low-carb.

Być może słyszałeś o allulozie jako zamienniku cukru, ale zastanawiasz się, czy jest dla Ciebie bezpieczna i zdrowa. Ponieważ jako osoby stosujące dietę keto chcemy słodkich rzeczy bez konsekwencji - skoków poziomu cukru we krwi i wyrzucenia z ketozy. Rozumiecie, o co chodzi.

Oto, co musisz wiedzieć.

Co to jest aluloza?

Alluloza to substytut cukru, nazywany również D-Psicozą. Jest to rzadki środek słodzący, ponieważ występuje w niewielkich ilościach tylko w niektórych produktach spożywczych. Należą do nich pszenica, rodzynki, owoce dżakfrutowe i figi. Zaskoczony? Tak, możliwe, że spożywałeś alulozę, nawet o tym nie wiedząc.

Jeśli chodzi o produkcję żywności, marki sprzedające produkty low-carb dodają ją do jogurtów, batonów proteinowych bez cukru i płatków śniadaniowych. Jeśli lubisz piec, aluloza może być używana do ciasteczek keto i innych smakołyków.

Badania wykazały, że alluloza ma zerową wartość energetyczną. Zawiera bardzo mało kalorii, a dzięki swoim właściwościom hipoglikemizującym i hipolipidemicznym 1, 2 aluloza przynosi korzyści zdrowotne, które pomagają zapobiegać rozwojowi cukrzycy.

Według FDA,

alluloza powoduje jedynie nieznaczny wzrost poziomu glukozy i insuliny we krwi".

Tak więc odpowiedź na Twoje pytanie - nie spowoduje ona wzrostu insuliny 3.

Ketoza to stan o niskim poziomie glukozy i insuliny, w którym organizm spala tłuszcz zamiast węglowodanów w celu uzyskania energii. Fakt, że aluloza wspomaga ten stan, sprawia, że jest ona popularną opcją dla osób stosujących dietę ketonową.

Co więcej, FDA twierdzi, że producenci muszą nadal uwzględniać alulozę w całkowitej zawartości węglowodanów na etykiecie żywieniowej. Należy jednak pamiętać, że nie ma ona wpływu na poziom cukru we krwi.

Mówiąc o węglowodanach, czy odejmujesz allulozę od węglowodanów?

Oto jak to zrobić, jeśli śledzisz dzienne spożycie węglowodanów:

Odejmij ilość allulozy w gramach od całkowitej ilości węglowodanów podanej w informacjach o wartości odżywczej. (Całkowita ilość węglowodanów - gramy allulozy)

Czy alluloza może być stosowana w keto?

Aluloza jest substancją słodzącą przyjazną dla organizmu keto. Ze względu na niską zawartość węglowodanów i kalorii (tylko 0,4 kalorii na gram allulozy) jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które starają się pozostać w ketozie i stracić na wadze.

Jedną z rzeczy, która czyni alulozę "lepszą" od innych słodzików keto jest to, że ma niską zdolność do fermentacji i jest dobrze tolerowana przez jelita, co oznacza, że rzadziej występują wzdęcia, bóle brzucha i inne problemy trawienne. Jest to częsty problem u niektórych osób, które reagują na erytrytol.

Wracając do tematu utraty wagi - w randomizowanym, kontrolowanym badaniu osoby, którym podawano alulozę jako suplement, uzyskały spadek wskaźnika BMI i straciły tłuszcz w okolicy brzucha 1.

Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz raz na zawsze opanować łaknienie słodyczy, stosuj alulozę z umiarem. W ostatecznym rozrachunku najlepszym sposobem na pokonanie głodu jest unikanie wszystkiego, co ma słodki smak. Dotyczy to także przysmaków przyjaznych dla organizmu keto.

Inne substytuty słodzików

Czy istnieje więcej substancji słodzących w diecie low-carb poza alulozą? Na szczęście masz wiele możliwości. Te substancje słodzące zawierają niewiele lub nie zawierają żadnych kalorii i węglowodanów netto. Zapoznaj się z nimi:

  • Stewia
  • Erytrytol
  • Owoc mnicha
  • Sukraloza
  • Ksylitol
  • Syrop Yacón

Teraz, kiedy już wiesz, że aluloza jest dozwolona w diecie keto, możesz zacząć zastępować cukier tą zdrowszą alternatywą. Wreszcie, zawsze warto porozmawiać z lekarzem, jeśli próbujesz ograniczyć węglowodany i utrzymać poziom glukozy we krwi pod kontrolą, zwłaszcza jeśli cierpisz na jakąś chorobę.

Wnioski:

  • Według FDA jest mniej prawdopodobne, że alluloza wyprowadzi cię z ketozy, ponieważ ma ona niewielki wpływ na poziom cukru i insuliny we krwi.
  • Inna nazwa allulozy to "D-Psicose".
  • Można ją stosować w wypiekach o niskiej zawartości węglowodanów!
  • Dlatego też alluloza jest jednym z najlepszych przyjaznych dla keto słodzików, jakie możesz mieć.
  • Ta alternatywa cukru nie spowoduje problemów jelitowych, takich jak wzdęcia, dzięki czemu jest bezpieczna i dobrze tolerowana.