loader
Porady

Czy rozpuszczalny błonnik z tapioki jest keto?

Istnieje wiele niejasności dotyczących substancji słodzących o niskiej zawartości węglowodanów. Jednym z nich jest błonnik z tapioki. Czy rozpuszczalny błonnik z tapioki jest keto? Dowiedz się tego w tym przewodniku.

Dieta ketogeniczna ogranicza węglowodany, zwiększa ilość tłuszczu i utrzymuje białko na umiarkowanym poziomie. Jeśli chodzi o węglowodany: Wybór odpowiednich substancji słodzących gwarantuje, że nie dojdzie do skoków poziomu cukru we krwi, które wyprowadzą cię z ketozy. Istnieją takie, które mają znaczący wpływ na poziom insuliny - od nich należy trzymać się z daleka. Na przykład cukier rafinowany i miód .

Każda osoba stosująca dietę, która kupuje pakowane przekąski oznaczone jako "przyjazne ketozie", powinna zwrócić uwagę na etykietę wartości odżywczych. Bez względu na to, czy jest to chleb low-carb, gumy do żucia czy ciasteczka z kawałkami czekolady, należy sprawdzić składniki.

Błonnik z tapioki to jeden ze składników, który można znaleźć w wielu kupowanych w sklepach smakołykach keto. Najważniejsze pytanie, jakie należy zadać, to: Czy jest on dobry dla diety keto? Czy utrzyma Cię w ketozie, czy też z niej wyrzuci? Dowiedzmy się tego.

Co to jest błonnik z tapioki?

Błonnik z tapioki to składnik pochodzący z tapioki - skrobi pozyskiwanej z korzeni rośliny maniok. Ale zaraz. Czy skrobia nie zamienia się w krwiobiegu w cukier? Na to pytanie odpowiemy za chwilę.

Jedną z informacji na temat błonnika z tapioki jest to, że jest on rozpuszczalny. Badania wykazały, że błonnik rozpuszczalny obniża poziom cholesterolu LDL i pomaga w utrzymaniu sytości 2. Ponadto, błonnik z tapioki jest dobrym sposobem na zwiększenie spożycia błonnika w celu uniknięcia zaparć.

Błonnik z tapioki jest powszechnie stosowany w wielu produktach o niskiej zawartości węglowodanów, wysokiej zawartości błonnika i wysokiej zawartości białka. Czasami jest on określany jako "prebiotyczny rozpuszczalny błonnik z tapioki".

Rozpuszczalny błonnik z tapioki ma zero gramów węglowodanów netto, tłuszczu i białka.

To jest ważne: uważaj na izomaltooligosacharydy (w skrócie IMO).

IMO to słodziki ogólnego zastosowania, które znajdują się w wielu komercyjnych produktach spożywczych, w tym w koktajlach, batonach proteinowych i suplementach. Należy pamiętać, że IMO nie są źródłem błonnika. Są one oddzielone od błonnika z tapioki i powinny być oznaczone jako IMO, a nie "błonnik roślinny" lub "rozpuszczalny błonnik kukurydziany". W rzeczywistości FDA odrzuciła petycję o zaliczenie IMO do błonnika pokarmowego:

"Na podstawie analizy dowodów naukowych i innych informacji przedłożonych wraz z petycją, a także innych istotnych dowodów i informacji naukowych, stwierdzamy, że moc dowodów nie wskazuje na to, że spożywanie IMO ma fizjologiczny efekt korzystny dla zdrowia człowieka. W związku z tym nie zamierzamy proponować zmiany wykazu niestrawnych węglowodanów, które spełniają definicję błonnika pokarmowego, polegającej na włączeniu IMO jako błonnika pokarmowego na podstawie tych dowodów naukowych."

Różnica między IMO a prawdziwym rozpuszczalnym błonnikiem z tapioki polega na tym, że IMO nie są źródłem błonnika i stymulują odpowiedź glukozy i insuliny we krwi, tak jak zwykłe węglowodany 3.

Czy rozpuszczalny błonnik z tapioki jest przyjazny dla organizmów ketogennych?

W skrócie, tak, rozpuszczalny błonnik z tapioki jest przyjazny dla organizmu keto.

Chociaż pochodzi on ze skrobi tapioki, część błonnika została oddzielona, aby uzyskać składnik, który nie będzie miał wpływu na poziom cukru we krwi. Jak wynika z powyższych faktów żywieniowych, błonnik z tapioki ma zero węglowodanów netto.

Dodatkowa wskazówka: Nawet jeśli dana żywność lub przekąska zawiera rozpuszczalny błonnik z tapioki, należy sprawdzić jej wartości odżywcze jako całości. Sam pokarm może nadal zaburzać ketozę, jeśli zawiera inne składniki o wysokiej zawartości węglowodanów.

Podsumowanie

Jeśli kupujesz pakowaną żywność low-carb, szukaj rozpuszczalnego błonnika z tapioki na liście składników. Rozpuszczalny błonnik z tapioki jest źródłem błonnika pokarmowego w diecie keto i nie powoduje wzrostu stężenia glukozy we krwi w przeciwieństwie do zwykłych węglowodanów. Ponieważ ma 0 gramów węglowodanów netto, może pomóc w zmniejszeniu ogólnej liczby węglowodanów w danym produkcie spożywczym, co pozwala utrzymać stan ketotyczny.